26 juni 2009

Kryssningsdags

Vilken härlig dag:) Höll ledigt så fick sova lite längre än vanligt, steg ändå upp ren kl 8. Packade lite på morgonen o for sen till Omppu, till Sats o sen till Moko o köpa ljusröda Hawaiianas (tog nog lite emot att betala 32 €, då jag köpt mina andra för ca 10 € utomlands...men behövde ju dom för kryssningen...). När jag kom tillbaka hem solade jag några timmar på balkongen o börja sen laga mig iordning för kvällens kryssning me Sofia, Maria o Johanna :) Vi började kvällen med en picnic på däck, solen sken från en nästan molnfri himmel o det blåste inte heller nästan alls - VERY NICE :)


Första kvällen åt vi i buffan och det var riktigt gott, snaps och snapssång hörde ju såklart till (gillar egentligen inte snaps, men ibland måste man ju e Akvaviten en chans). Förutom de traditionella Helan går osv. sjöng vi sång som Maria hade skrivit specifikt för den här års kryssning, melodi enligt "Vi går över dagsstänkta berg":

Vi vandra mot dignande bord - trask, lunk,
för att äta, skratta, dricka - ta en snaps: klunk, klunk.
Sångaröster har vi inga
hör hur falskt vår sång det klinga.

Båtmotorerna de anger våran takt - dunk, dunk.

I hytten vi avnjuter en drink -slurk,slurk,
och talar om minnen utav män - en hårturk!
Som tur e han int i hytten,
för då skulle man ha spytt ren.
Vi vill inte ens tänka tanken ut - urk, urk!


Festen har nu nått sin höjdpunkt - hej och hipp,
diskussionen har gått över till herr Pippel och herr Nipp
(det finns faktiskt personer som heter så!!!)
Men vi är alltid bryska,
med de nördar som är tyska,
och vi dissar dem nog snabbt från våran trip
p - skip! skip!

Det var mig en lång och tassig sång - vers på vers!
Man nödgas fukta munnen lite mer - bärs, bärs!
Vi kan dricka mera,
för byxor har vi flera,
så fortsätter vi med helan, halvan, ters, ters, ters


Efter maten for vi tillbaka till hytten och korkade en flaska champagne innan det var dags att fortsätta kvällen/natten i nattklubben.

Inga kommentarer: