23 september 2012

Hki-NY-Miami all day long

Igår flög jag i praktiskt taget hela dagen, men allt gick jättebra :-) Finskis flyg till NY lyfte i tid och klarade det riktigt fint, säkert lite tack varande en halv lugnande tablett. Resan tog 8h och 20min, så lång var den. Kollade på en film (Bride Wars), läste och bara kopplade av. Var innan lite orolig på vad för en typ jag hamnar sitta bredvid men var en helt tevlig kanadensisk man i 40-års åldern, så var olilig helt i onödan. På JFK landade vi i tid, men det var rusning så hamnade vänta i 15min innan vi kunde rulla till gaten. Pulsen hann ren öka lite då jag annars oxå hade bara 1h och 40min att hinna till Miami-flyget. Genast då jag kom ut ur planet fick jag en orange "express" -lapp i handen, så kom med hjälp av den igenom alla kontroller, fick baggaget utcheckat + incheckat på nytt på lite på en halv timme! Supereffektivt. Hann därför galant till mitt nästa flyg :-) Det var sen ca 45 min försenat pga av samma rusning, men resan gick fint och i halvdvala då vi väl kommit upp (fick sitta helt för mig själv, så var ganska skönt). I Miami landade vi halv tio-tiden, fick mitt baggage (där tog det ett tag) och träffade Ingrid utanför. Hemma hos dom var vi vid elva-tiden och satt sen ännu uppe o talade i ett par timmar innan vi gick o la oss. So happy to be here!


 Ett glas bubbly resan till ära
 Grönsaksbiff me potismos till lunch
Miami by night, så vackert

Inga kommentarer: