25 maj 2010

Schlager-EM, del 1

Så var det dags för första semifinalen i årets schlager-EM. Har just inte hört nån av låtarna tidigare, så alla e på samma startlinje. Här kommer mina åsikter och stjärnor:

Moldavien:
Glammig europop kryddad med konstig dans och 80-tals mode *
Ryssland: Deprimerande låt, inte alls i min smak *
Estland: Estlands Samuli Taskinen sjunger om ett lamt liv och skuttar omkring som en Duracell kanin, hm...*
Slovakien: Sång och kläder i Ronja Rövardotter -stil, helt ok***
Finland: Ja, vad ska man säja...speciell e den i allafall... **
Lettland: Den här var ju riktigt bra! Svängig melodi och bra lyrik, me like ****
Serbien: Poppig och glad låt, men inte riktigt i min smak ***
Bosnien-Hetzegovina: Rockig låt, men tråkig melodi **
Polen: Kraftfull ballad, som har sina stunder ***
Belgien: Söt kille sjunger vacker ballad, me like ****
Malta: Vacker ballad, men lite för högt tonläge i min smak **
Albanien: Traditionell schlagerlåt kryddad med fiolmusik, helt ok ***
Grekland: Latinoinspirerad poplåt (påminner om Ricky Martins låt "Maria"), oxå kryddad med fiolmusik ***
Portugal: Vacker solist, vackra kläder och vacker låt ****
Makedonien: Traditionell schlagerlåt kryddad med rap och dansare, som ser ut som strippor **
Vitryssland: Vacker låt, fina fjärilsvingar och Robert Wells bakom pianot. Gjorde ändå inget större intryck ***

Fem stjärnor fick ingen av mig ikväll, fyra stjärnor gav jag däremot åt Lettland, Belgien och Portugal - få se om de går till final:)





Inga kommentarer: