27 maj 2010

Schlager-EM, del 2

När jag en gång börja med mina kommentarer och stjärnor, så e det väl bara att fortsätta... Skulle egentligen borda lägga mig lite tidigare idag, eftersom jag ska på jobbresa till St Michels imorgon, men som man bäddar får man ligga ;)

Litauen: Funk blandat med disco, leksaksinstrument och striptease på slutet. Ganska lustig, men kanske lite för speciell? **
Armenien: Svängig musik med fina ord, vacker och karismatisk solist ****
Israel: Söt solist, vacker men kanske lite enformig ballad ***
Danmark: Helt ok men inget speciellt ***
Schweitz: Klassisk schlager ***
Sverige: Vackra Anna sjunger vackert, min favorit hittills *****
Azerbajdzan: Kraftfylld ballad, helt ok ***
Ukraina: Kanske lite skrikig, men annars helt ok ***
Holland: Glad och svängig låt, men kanske inte riktigt eurovisionsmaterial? **
Rumänien: Den här var ju bra! Karismatisk och kraftfull duett, genomskinliga keyboards och pyroteknik - me like a lot *****
Slovenien: Sillsallad av folksång, pop och rock *
Irland: En till klassisk schlager, men vad annat kan man vänta sig av Irland?! **
Bulgarien: Poplåt med bra koreografi ***
Cypern: Klassisk pojkbandsballad, ok men nada especial ***
Kroatien: Vackra solister och fin låt, pluss för hjärtat i slutet ****
Georgien: Låten var helt ok men särskilt dansen gjorde intryck ***
Turkiet: Rockig låt med bra melodi men inte helt i min smak ***

Nivån var klart högre än på tisdagen men har två klara favoriter: Sverige och Rumänien - hoppas båda går till final:)




Inga kommentarer: