14 april 2011

I ♥ my ghd

So happy! Minns inte om jag berättat åt er, men min kära ghd -styler sa upp kontraktet dagen före vi åkte till Singapore (köpte en Remington från Stocka, som jag glömde hemma -> köpte en till från Sephora i Paris, som nu e till salu på Huuto.net). När vi kom hem kollade jag att den borde ha två års garanti och tog reda på hur jag skulle göra för att få den reparerad eller ersatt med en ny. Instruktionerna på deras hemsida var bra; man skulle skicka den till England tillsammans med en ifylld blankett + kvitto. Problemet var, att jag inte hade nåt kvitto på den så skrev till ghd. De svarade genast att kvittot inte är så viktigt ifall stylern är tillverkad senast två år sen. Skickade alltså iväg den enligt intruktionerna.

På nätsidorna stod det att det tar 2 veckor, så blev lite orolig då det gått nästan tre och jag inte hade hört nånting från dom, så mailade för att kolla saken. Fick genast ett svar, i vilket de bad om ett uppföljningsummer (som jag ju inte varit smart nog att be om då jag postade iväg paketet...). Samtidigt då jag höll på och svara ringde telefonen - samtalet var från transportföretaget och fick höra att de försökt hämta ett paket - ett paket från ghd - åt mig!!! Igår hämtade dom det åt mig till jobbet - inuti fanns en helt ny styler. Helt suverän service!


För er som inte hört om ghd, så kan jag berätta att de har de absolut bästa plattångarna (Chi lär oxå ska vara bra), som dessutom är skonsamma mot håret. Billiga e de inte, en sån kostar kring 200€.

Inga kommentarer: