17 april 2011

Ridtur i naturen

Kom för några timmar hem från en ljuvlig ridtur i Karis-Lojos skogar. Var samma ställe - Hestbakki- som jag var och red på för ett år sedan. Då hette min häst Siglir, nu hade jag Blökk. Båda två e fina hästar, men gillade Blökk lite mer eftersom han hade mer fart på :) Först kändes det nog lite pirrigt (särskilt som han snubblade lite en gång under en tölt), men ju mer van jag blev desto mer kunde jag njuta av det härligt soliga och varma (var närmare 15 C!) vårvädret och naturen som sakta men säkert höll på att vakna till liv. Vid ungefär halva turen höll vi en liten paus och man fick grilla korv eller äta sin egen matsäck (hade med två lax-smörgåsar och en yoghurt-dryck). Red alltsom allt i ca 2½ timme, så det kommer nog garanterat att kännas i benen imorgon. Extra skoj var att mina två goda vänner Cami och Katsku var med, thanx för excellent sällskap!

 Min häst Blökk
 Cami borstar sin häst
 Några varv i manegen innan vi gav oss av
 Cami
 Jag
(vi som hade svarta jackor måste ha neonvästar)
 Min häst på pausstället
 Katsku
Vintriga skogssvägar

Sen var vi ju naturligtvis och röstade i riksdagsvalet. Söndagskvällens Piloxing hade bytts ut mot Zumba, så var på det istället. Nu sitter vi och spänner oss för resultatet i valet...

Inga kommentarer: