23 oktober 2010

Min fredagskväll

For efter jobbet som planerat in till stan och till Minna Parikkas skobutik på Bulevarden 24. Dom fina stövlarna fanns där och de var nästan perfekta - det enda minuset var att de var ganska korta. Blev däremot helt förtjust i ett par andra skor, men tyvärr fanns de inte mer i storlek 37. En sak som var lite kul var att själva  Minna kom till butiken medan vi var där, så bytte några ord med henne :) Därifrån for jag till Salutorget, där Hanna ren väntade. Vi beställde skumppa medan vi väntade på Eva och hann just beställa våra skagensmörgåsar innan hon droppade in. Där satt vi sen och åt och drack och skrattade i några timmar. Jag och Eva gick sen ännu på ett glas till GLO Bar, där vi träffade på några skojiga svenskar. Vi skulle ha kunnat fortsätta kvällen lite längre, men Sakke var samtidigt i stan så var enklare att fara hem med honom än att ta bussen sen senare. Hemma var jag ren vid 22-tiden.

 Minna Parikka -butiken
Siouxie-skorna som jag blev förtjust i
Glada tjejer på Salutorget

Inga kommentarer: