4 oktober 2010

Wedding in Vegas?

Enligt BBC Travel gifter sig 5 % (!) av amerikanerna i Las Vegas. Det mest klassiska är nog att bli vigd av "Elvis" sig i något av de små kapellen (Little White Chapel, Cupid's Chapel, Little Chapel of the Flowers, Graceland chapel), men man kan lika väl gifta sig på något av lyxhotellen, i en av Venetian-hotellets gondoler, på toppen av Eiffeltornet eller Stratosphere Tower, i en helikopter ovanför stan, you name it! Även många stjärnor har sagt "I do" i Vegas, bl.a.: Elvis & Priscilla 1967, Jon Bon Jovi & Dorothea 1989, Richard Gere & Cindy Crawford 1991, Angelina Jolie & Billy Bob Thornton 2000, Britney Spears & Jason Alexander 2004 (skilde sig efter 55 min!) och Pamela Anderson & Rick Solomon 2007. Varför gifter man då sig i Vegas? En orsak är säkert att vigselintyget kostar $55, en annan att det går mycket snabbt att få det gjort (som snabbast via en tio-minuters drive-thru...) och en tredje att det är möjligt 24/7. I genomsnitt vigs ett par var femte minut, populäraste dagarna är Nyårsafton och Valentines Day.

Skulle jag inte ren vara gift kunde jag nog tänka mi
g a wedding in Vegas...att gifta sig på toppen av Eiffel-tornet eller på favorithotellet Bellagio låter inte alls så illa:)

Mina val...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske ni med Sakke måste ta och "renew your vows" i Vegas - det verkar ha blivit så populärt...;) Skrev den där engelska biten säkert helt åt pipan men du vet nog vad jag menar - inga språkpoliser här inte hoppas jag.
Tack för senast - kul som alltid!

Cami

Patricia sa...

Inte alls nån dålig idé, måst erkänna att vi faktiskt skämtat om det några gånger...:) Tack själv för senast, vi måst ta om det asap! Kram!