28 november 2010

Första dagarna i NYC

Nu har vi då varit några dagar i härliga New York. Ber om ursäkt för det urusla bloggandet, men vi har haft så fullt upp att jag bara inte har hunnit blogga. Klockan är nu halv tolv på kvällen, men ska försöka få ihop nåt innan jag går o lägger mig.

Vårt flyg från Helsingfors lyfte lite efter klockan två på torsdagen och resan gick riktigt bra...det bästa var nog att min vän Cami, som arbetar som flygvärdinna, överraskade oss efter ett par timmars flygning :) Väl framme tog vi en taxi till hotellet, packade snabbt upp och gick ut på Times Square. Där gick vi i lite butiker (vissa hade öppet fast det var Thanksgiving) och på dinner till Red Lobster.

Min goda vän Cami
Crown Plaza
 Vi fick utsikt mot Times Square (38. vån.)
 På Times Square
 Red Lobster
En massa mänskor köade till Toys"R"Us
Times Sqare

Pga tidsskillnaden (Finland + 7h) vaknade vi tidigt, åt frukost (vi hade inte märkt att den hörde till rummets pris, så det var en positiv överraskning), tog bussen till Woodbury Common Outlet (ca 1h) och var där redan lite efter klockan 8. Det var helt massor av folk där, så man hamnade köa in till flera av butikerna vilket inte var så kul. Sen var det ju ganska långa köer till kassorna oxå men sist och slutligen var vi ändå ganska nöjda med vad vi hittade: julklappar åt nära och kära och lite åt oss sjäva. Tillbaka på Manhattan var vi lite efter klockan fyra så hann helt bra gå lite i butiker här med (för er som inte vet, så var det "Black Friday" på fredagen - den största enskilda rea-/shoppingdagen i USA). Efter det kom vi på en kvickvisit till rummet och gick sen till Hard Rock Café på Times Square och träffade min ex-arbetskompis Paula och hennes fiancé (de hade förlovat sig här i NY!), som råkade vara här samtidigt. Vi åt dinner med dem och gick sen ännu på en drink till RLounge. Tillbaka på rummet var vi först vid 1-tiden, så det blev en ganska så lång dag.