28 februari 2010

Ändrade planer

Det var meningen att Marika, Totte, Tim o vår urgulliga guddtotter Fia skulle ha kommit till oss igår kväll, men barnen hade fått spysjuka under natten så de måste inhibera :( Hade själv oxå lite krångel med magen igår, vilket högst troligen berodde på att jag rev en bit gammal parmesan i min tomatsoppa på fredagen. Sakke var ganska förvånad, jag som vanligtvis inte rör en ostbit efter att den varit 3 dagar i kylskåpet...och den här hade varit där i några veckor! Vi åkte ändå en sväng till Sello (köpte bara skostöd från Bianco till ett par av mina stövlar och ett par tights från Esprit) och Stockmann i Hagalund för att köpa sushi-ingredienser. När vi kom hem gjorde jag iordning riset och sen lagade vi sushina tillsammans...och gud vad gott det blev! Jag bara älskar sushi!

Har nu under morgonen tagit fram en del semesterkläder: kjolar, klänningar och toppar (härligt med sommarkläder!), brukar oftast börja packa lite smått ren så här en vecka i förväg. Har märkt att man glömmer mindre, när man under än lite längre tid sätter fram det man kommer att behöva.

Nu ska vi snart åka in till Stockmann i Helsingfors (stamkundernas rabattkuponger är ikraft sista dagen idag!) och köpa påslakan till vårt nya dubbel-täcke. Vi hade faktiskt tänkt satsa på Gants påslakan med stjärnor, men de finns inte i urvalet för tillfället så det får bli ett par andra (och lite billigare) istället. I eftermiddag ska vi på middag till Sakkes föräldrar dit oxå hans brosa, brorsans fru Nina och deras lilla Moritz kommer. Ska bli kul att se den lilla krabaten igen :) Ni ska ha en skön söndag, kram!

En del av gårdagens sushi

Inga kommentarer: