2 februari 2010

Bra sagt av kändisar

Här kommer lite smakbitar ur "Lilla boken om kändisar", en liten (8x7cm) bok fylld med roliga (och ibland lite blåsta) citat av kändisar:

"När någon följer efter en tjugo kvarter till butiken för att se på medan man köper toapapper vet man att ens liv har förändrats" -Jennifer Aniston

"23 är gammalt. Det är nästan 25, vilket är nästan som att vara halvvägs till 30" - Jessica Simpson

"Jag vill ha en man som är snäll och förstående. Är det för mycket begärt av en miljonär?" -Zsa Zsa Gabor

"En framgångsrik man är en man som tjänar mer pengar än vad hans fru kan göra av med. En framgångsrik kvinna är en som kan hitta en sådan man" - Lana Turner

"Min mamma upplevde otroliga tider och har fantastiska historier att berätta, men som barn vill man inte höra om Mick Jagger i sovrummet" -Drew Barrymore

"Jag köper ofta presenter till mig själv. Ibland spenderar jag hundratusentals kronor på en dag i någon liten lyxig butik" - Céline Dion

"Jag är den dyraste, mest exotoska rätten på en gourmetmeny. Folk undrar hur den kittlar på smaklökarna, men de har inte råd att prova på en sådan extravagant lyx" -Anna Kournikova

"Varje kvinna bör ha fyra husdjur: en mink i garderoben, en Jaguar i garaget, en tiger i sängen (har fått lite annan betydelse nu...) och en åsna som betalar för allting" -Paris Hilton

"Vi började med musik för att undvika arbete och, om sanningen ska fram, för att få tjejer" - Paul McCartney

"Många mänskor är rädda för att tala om vad de vill ha. Det är därför de aldrig får vad de vill ha" -Madonna

"Det är jättebra att vara blond - med så låga förväntningar är det lätt att imponera på någon" -Pamela Anderson

"I framtiden kommer alla att vara berömda i en kvart" -Andy Warhol

Inga kommentarer: