3 februari 2010

Grönt (te) é skönt

Grönt te innehåller en hel del antioxidanter och lär därför vara väldigt hälsosamt; det görs från samma planta som "vanligt" te men bladen dödas snabbare vilket gör att fler högvärdiga näringsämnen bevaras. Det blir ju en del kaffedrickande på jobbet ("morgonkaffe", "möteskaffe", "eftermiddagskaffe") och byter därför ibland ut någon kopp mot te istället. I början av hösten försökte jag igen (vet inte för hur månte gången) med att börja dricka grönt te, men eftersom jag inte tyckte att det var särskilt gott gick jag efter några dagar tillbaka till kaffet istället. Igår gjorde jag ett nytt försök efter att jag i vår tekollektion på jobbet såg en påse grönt te med citrus-smak. Det lät ju ganska bra tyckte jag, så gav det en chans - och det var faktiskt riktigt gott:) Idag köpte jag hem en förpackning, så nu blir det kanske av att dricka lite grönt te hemma också (vi behöver ju inte alltid dricka NKs Cheesecake te...).

Får det vara en kopp grönt te?

Inga kommentarer: