4 februari 2010

Fotografering och photoshopping

Dagens program:
8.00-15.15 på jobb
16.00-17.00 Combat på SATS
17.45-21.00 på Arbis Adobe Photoshop Elements -kurs (i Iso Omena här bredvid)

Har nu varit hemma i about en timme, blev en ganska lång dag och de två följande torsdagarna kommer att se lika ut. Har ju nog alltid gillat att fotografera men i.o.m. bloggen så har jag ju fotograferat en hel del mer än tidigare samtidigt som fotograferingen delvis har fått en ny betydelse. Ska dessutom köpa en ny kamera (blir antagligen en Canon EOS 500D), så för att få ut ännu mer av fotograferingen tyckte jag att det skulle vara intressant att lära mig hur jag skulle kanna göra bilderna ännu finare. Kollade i början av veckan helt för skojs skull på Arbis utbud, hittade den här kursen och anmälde mig direkt - och idag var första gången. Lite långsamt gick det framåt (som Arbis kurser lite har för vana att göra), men själva programmet verkar bra (måste försöka skaffa det asap) så jag tror nog att jag kommer att få ut av kursen vad jag behöver :)

         Ny kamera + Adobe Photoshop Elements = finare bilder?

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra val av kamera :) kan rekommendera http://www.photozone.de när du funderar på objektiv. Tamron's AF 17-50mm är ljuskänsligt (bra F-värde) och ger mycket fina bilder..
h.Anton & Cami