17 februari 2011

Nostalgi

Känner mig lite nostalgisk varje år den här dagen - penkkaredagen. Det är ganska så många år sen jag skrev studenten (1994), men ändå kommer jag ihåg den dagen som igår. Minns hur jag träffade min (ännu) goda vän Marika på Gräsvikens (då nyöppnade) metrostation och vi började vår "sista" skoldag tillsammans. Hela dagen var rolig, men det bästa var nog lastbilsfärden, först från Brändö (gick i Brändö gymnasium) in till stan och sen rundan genom stan tillsammans med alla andra abin. 

 Jag och Marika i våra fina halare
 Uppe på flaket, hon som hejar e min (ännu) goda
vän Heidi
Vår lastbil

2 kommentarer:

Anonym sa...

OMG, fina bilder du hittat i arkiven ;). Det var nog en superdag rolig att minnas än idag.Men tänk så tiden går fort det är ju snart 20 år sedan..herrijesss..

Marika

Patricia sa...

Säj int annat...känns nog int alls såå länge sen:)