1 november 2009

Loppis i Ishallen

Då var man igen lite rikare :) Har inte ännu vunnit kvällens miljonpott på lotto (vi lottade faktiskt två rader!) men förtjänade nästan 240€ på att sälja allt möjligt krims krams på loppis idag, vilket jag var ganska nöjd med. Sålde ganska mycket kläder men oxå en hel del saker; bäst gick t-skjortorna/ topparna, hår- och hudvårdsprodukterna (tack mamma!) och kosmetika men sålde bl.a. oxå en frityrkokare, en gammal mankka, skor, jeans och ljus. Den första tiden var igen ganska stressig; innan man ens hunnit packa upp och loppisen ens hunnit börja står det ren en hel massa "hyenor" och rotar i ens lådor o frågar priser...

- Paljonko maksaa?
- Kymmenen euroa

- Saisko kahdella?

- Ei, kahdeksalla eurolla voin myydä

- No voin maksaa kolme


Såna där och liknade diskussioner hade vi ganska många av. Idén me loppis e ju att man säljer/ger bort grejer halvgratis, men då det gäller vissa produkter e det nog bra att ha ett mål som man inte prutar på. Jag hade idag två såna produkter : ett par Guess jeans och en Guess -väska, ville h
a 15€ för båda och fick det till slut. Många hade innan det varit o försökt köpa dem för typ 5 eller 10€ men tur så höll jag på mig:) Cami hade en Peak -jacka som hon skulle ha 20€ för, många försökte pruta på den o när hon sen hade fått sålt den för 20 var det en som tidiagre prutat som kom tillbaka och sku ha betalat, men då var den ren såld...så går det när man e för snål.

Fast jag fick mycket saker sålda kändes det ändå som om jag bar massor med saker hem igen - Loppis, here we come again...kanske i februari nästa gång:)


Här hade vi äntligen fått bordet i nånslags ordning


Bordet

Inga kommentarer: