28 mars 2011

Stockholms -resan

Åh vad skönt att vara hemma igen! Som jag skrev så hade jag en riktigt lyckad resa, men den var samtidigt ganska tung pga den stora gruppen och allt program.

Träffades på fredagen i terminalen vid 16-tiden, gick ombord och tog en välkomstdring i den nya New York Loungen samtidigt som Silja Serenade avgick. Därifrån gick sen alla och äta till lite olika ställen, själv åt jag i Bistro Maxime tillsammans med 15 andra. Efter maten gick vi lite i butikerna och fortsatte sedan kvällen i discot.

 Jag och Jaana från St Michels
 Sallad med hummer, räkor och kräftstjärtar
 Tonfisk med batat-franskisar
 Vi delade på bl.a. en supergod browner
 Kati och jag
 En del från vårt gäng + några utomstående killar
Tuula, jag coh Piia + den enda killen i vår grupp

 På morgonen tog vi vårt pick och pack och gick de 300 metrarna till Ariadne. Checkade-in, förde grejerna till rummen (fick en helt fantastisk svit!) och träffades i aulan varefter vi fick en liten rundvandring på hotellet. Med buss åkte vi sen till Södertälje där vi besökte Scandic Skogshöjd (jättefint hotell med härlig spa-avdelning). Vi lunchade där och åkte sen tillbaka till Stockholm och Junibacken. Hade inte varit där tidigare, så var helt intressant att se platsen. Därifrån åkte vi tillbaka till Ariadne och hade lite tid att göra oss iordning för kvällen.

 Stockholms vackra skärgård
 Ariadnes aula
 Min svit
 I bussen på väg till Södertälje
 Scandic Skogshöjd
Vackra Stockholm
 Madicken
Emils lillasyster Ida upphissad i flaggstången

Kamerans batteri tog slut just innan vi åkte iväg till Sergel Plaza och vår middag där, så fick inga bilder från resten av resan. Middagen var riktigt god och efter den fick vi se en del av showen Thank you for the music på Wallmans salongen innan vi hade buss-skjuts tillbaka till hotellet. Eftersom Silja Symphony avgick först kl 17 hade vi bra tid i Stockholm. Åkte in till stan med några andra men vi gick sen omkring på egen hand. Gick ganska samma runda som vanligt, men var mycket effektiv eftersom jag var tillbaka på båten ren en timme före avgång (vi brukar vanligtvis vara där först ca 15 min innan). Var härligt att vara i Stockholm och hittade allt möjligt smått, "största" grejen jag köpte var en jättesöt blus av märket Hunkydory från Mathilde. På kvällen var vi ett gäng på 5 som åt i Happy Lobster. Gick efter det lite i butikerna, kollade in nattshowen och gick sen och lägga oss. Var jättehård vind, så båten gungade ganska ordentligt. Sov därför inte så jättebra, så har varit lite trött idag. Orkade som tur ändå ta mig till SATS och sparka igång den nya veckan med ett jättebra Combat-pass:)

 Silja Symphony anländer till Stockholm på
söndagsmorgonen (bilden tagen från mitt
rumsfönster med mobilen)
Min fina Hunkydory-skjorta

Inga kommentarer: