10 juli 2010

Shopping i Ekenäs

Som jag tidigare skrev, så är shoppingen i Ekenäs ovanligt bra för att vara en så liten stad. Mina favoritbutiker är helt klart Bimbo Fashion, Ida & Boo, Nyter och FunSpot. Andra butiker värda ett besök är Moda (bl.a. Gant, Tommy Hilfiger, Guess & Esprit), Exact (bl.a. Gant, Peak Performance, Vero Moda), Kungsbokhandeln (mycket svenskspråkiga böcker och tidningar), Lottes hörna (inrednings- och hobbyartiklar) och Pentik.

Bimbo Fashion säljer flera av mina favoritmärken (svåra att få tag på i Finland) som t.ex. Odd Molly, Hunkydory och ChillNorway. Ägaren, Heidi, e dessutom jättetrevlig. Köpte en Hunkydory klänning med 50 %:s rabatt och en annan från höstens kollektion, älskar dem båda redan nu:) Det här är en butik som jag definitvt måst besöka varje gång jag e i Ekenäs!

Bimbo Fashion

Ida & Boo är en ny butik med massor av härliga Lexington och Bruka Design -produkter. Köpte till stugan en Bruka- skål för potatis därifrån.

Ida & Boo

Nyters interior design butik har funnits länge och även där finns en massa härliga inredningprylar. Köpte en ljushållare och ett metallhjärta att hänga i fönstret i stugans sovrum.

 Nyter

Från FunSpot har jag ingen bild, men som namnet säjer är det en skojig butik. Finns massor av humor-magneter, -kort och produkter (kolla in deras webshop!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

...men nu saknar jag ju bilder av dina klänningar?! Scrollade ner och väntade mig att se dina kap men icke;) Det är sant att Ekenäs har trevliga små affärer, speciellt inredningsaffärerna har jag gillat. Inköparna har bra smak:)
I dag far Anton och jag en sväng till Fiskars på antikmarknaden - ni har kanske också vägarna förbi på hemvägen?

kram,
Cami

Patricia sa...

Nu har jag satt in bilderna :) Hittade ni annars nåt fint på marknaden? Vår granne på landet har varit med på mässan, så hörde lite om den från honom (har en antikbutik).
Kram, Patricia

P.S. Din andra kommenter hade oxå kommit men tog bort den eftersom dom handlade om samma sak.