26 juli 2010

Sunday shopping

Idag har vi inte gjort så mycket speciellt. Åkte med Ingrid på några timmar till Aventura Mall, som ligger 10 mins bilfärd härifrån. Största orsaken var att jag ville besöka Gilly Hicks, en butik med bra underkläder och "hemmakläder" (typ mjukisbyxor, shorts, t-shirts osv.), men det blev en hel del andra butiker oxå. Förutom lite grejer från Gilly (obs! alla var på rea!) köpte jag från Macy's 4 st Villeroy & Boch New Wave espresso-koppar (har "lärt mig" dricka espresso här!) och 2 st små NW skålar för - 50% (+ att jag fick en extra 10 % för att jag är utlänning - lönar sig att skaffa ett sånt kort då man går till Macy's) och en Abercrombie & Fitch -skjorta åt Sakke för halva priset. Då vi kom tillbaka var klockan ren ganska mycket så Ingrid började kocka och vi åt middag. Nu ska vi småningom lägga oss, så att vi orkar upp tidigt imoron och hinner göra nånting innan vi måste iväg till flygfältet (planet till Vegas går kl 13.15). Känns lite vemodigt att åka härifrån, har varit så kul att spendera några dagar med våra fina värdar Ingrid och Colin (+ deras urgulliga yorkies). Bloggar nästa gång från Vegas!

Aventura Mall (totalt 350 butiker!)
 Provrum på Gilly Hicks
 I & C har bara så fin utsikt från balkongen
Jag med Topaz i famnen
American Burger time
(Ingrid gjorde en liten (malet kött)biff åt mig, äter ju lite
malet kött fast jag annars inte äter kött)

Inga kommentarer: