4 januari 2010

Fångad av en blixt

Idag då jag körde hem från jobbet blev jag och många andra fotade av polisen på Mechelingatan :(. Man får ju köra bara 40 km/h där men säkert 80 % av alla bilister kör fortare (man fick tidigare köra 50km/h). Är inte säker på exakt vilken hastighet jag hade eftersom jag bromsade in genast då jag märkte att en blixt flashade åt bilen framför mig. Min hastighet låg antagligen nånstans mellan 45 och 50km/h, hur mycket jag körde övergastighet får jag veta när brevet från polisen kommer. Hoppas på att komma undan med en varning, men med min tur blir det helt säkert böter...inte alls kul. Ingen polis syntes till men kameran var fastsatt på baken av en paketbil. Akta er alltså för röda stillastående paketbilar, kan mycket väl vara en polisbil in disguise!


Det lönar att akta sig för röda paketbilar

Inga kommentarer: