11 januari 2010

I ♥ Odd Molly

Ett av mina absoluta favoritklädmärken är Odd Molly, ett svenskt klädmärke från 2002. Kläderna är samtidigt snygga, lite speciella och de flesta dessutom romantiska med spetsar, brodyr och rosetter. Texterna på dem e oxå ganska bra, här e några exempel:
- Odd Molly loves you-
-Snapping out of the loop-
- Respectfully ignoring rules-

- Letting my heart do the thinking-

Imorgon, dvs den 12 januari, släpper Odd Molly sin vår- och sommarkollektion. Ska bli jättespännande att se den! Här i Finland är det inte så många som säljer Odd Molly, själv brukar jag köpa mina Odd Mollysar från Stockholm (från Mathilde, Åhléns eller Odd Mollys egen butik) eller från Womena (finns i Iso Omena och Kämp).

Om du blev intresserad och vill läsa mer, så finns det många som bloggar om Odd Molly, bl.a. Malenami, EverydayMolly by Bina, Mina Odd Molly, My Odd Reality och Odd Molly -licious.

"The greatest Odd Molly inspiration will always be you. So expect a lot."


Mina Odd Mollysar


En del av "pre" vårkollektionen, som ren finns i butikerna

Inga kommentarer: