31 januari 2010

Lyckad födelsedagskryssning med familjen

Vi började firandet av min älskade mammas födelsedag med champagne och tapas i vår hytt. Efter det gick vi lite i butikerna före det var dags för middag i Bistro Maxime, där jag åt den gratinerade hummern för fjärde (!) gången. Fille, Vonne och flickorna gick efter middagen till hytten men vi andra fortsatte kvällen några timmar i nattklubben.

Sakke och jag gick iland genast när båten anlänt till Stockholm och hann gå runt lite på Åhléns innan vi träffade mamma och pappa i Galleriet för att ta en fika (=kaffe och "semlor", dvs. fastlagsbullar) tillsammans. Efter fikan gick vi en sväng i gallerian och efter det till NK, Biblioteksgatan, Stureplan och sedan tillbaka till båten (var riktigt nöjd med min shopping, visar vad jag hittade lite längre ner). Mamma och pappa blev i Stockholm över natten för att fortsätta födelsedagsfirandet på tumis.

På båten vilade (=läste (skvaller)tidningar) vi en stund i hytten innan vi gick till Happy Lobster för att äta. Fille, Vonne och flickorna åt i buffen så vi träffades sen efter maten i nattklubben. Där dansade vi lite och kollade på midnattsshowen innan vi drog oss tillbaka till våra hytter. Resan avslutade vi med en god frukost i Bistro Maxime.

Längtar redan nu tillbaka till Stockholm!

Skål för mamma!
Middag i Bistro Maxime
Mathilde, en av mina favoritbutiker i Stockholm (har bl.a. Odd Molly och Hunkydory)
Biblioteksgatan i vinterkyla (var -13 grader, brrrr)
Dagens shopping: en vit sommarklänning från Hunkydory, en DKNY "travelbag"
(att ha med i flyget), från Ordning &
Reda ett nytt fodral åt Candy, ett fodral för
passet och ett fodral för pocketböcker (mycket praktiskt vid poolen/på stranden)
samt lite böcker (en kokbok, chic-lit och Mauritius-guider) och tidningar

Middag med champagne på Happy Lobster
I nattklubben på vägen tillbaka
Härlig frukost i Bistro Maxime

Inga kommentarer: