2 mars 2010

En kväll på stan

Var idag efter jobbet till frissan och blev efter det inne i stan några timmar. Träffade Sakke på sushi i Zen och gick sen lite i Kämp Galleriet och Stockmann. I Kämp var jag inne i Gant och satte mig på väntelistan för den där klänningen och från Maranello hittade jag ett par helt härliga Rock&Republic -jeans, som var nedsatta med 70 % (!). Var också in till L'Occital de Provence (en av mina nya favoritbutiker) och köpte en after-sun och en mask till håret. På vägen till Stockmann gick vi en sväng till Akademen, skulle ha velat köpa "Victoria - Prinsessan privat", som jag läste om på Blondinbellas blogg, men dom hade inte hunnit få in den ännu så det blev tre stycken andra pocketböcker istället:
  • The Truth About Melody Browne av Lisa Jewell (en av mina favorit chic-lit författare)
  • Anonyma skoälskares klubb av Beth Harbison (okänd författare för mig, men lät skoj)
  • Gucci krigen av Jenny Gucci (berättar vad som döljer sig bakom det glamourösa namnet Gucci)
Till Stockmann gick vi sen främst för att kolla in nya Delikatessen, som öppnade igår och wow, vad fint det var! Kändes nästa som att komma in på matavdelningen i Lafayette :)

Dagens shopping
Nya Delikatessen

Inga kommentarer: