16 mars 2010

Härlig middag i Grand Baie

Idag hade vi tänkt åka in till Port Louis för att shoppa lite, men fick som tur på morgonen höra att det är en helgdag - Ougadi, som är en indisk folkgrupps högtid - så butikerna skulle ha stängt ren klockan ett. Skulle nog ha varit så typdikt vår tur att vi skulle ha åkt dit och märkt det på ställe (första gången vi var där kom vi dit klockan sex, så butikerna just stängts). Ändrade planer är tydligen nånting man måste vänja sig med här:) Vi åker dit imorgon istället, passar oss helt lika bra. Idag på dagen var vi vid hotellets pool, promenerade längs stranden och besökte en liten butik här bredvid, inget att skriva om precis. Nu på kvällen åkte vi däremot in till Grand Baie och åt på en helt ljuvlig restaurang, La Langouste Grisée. Härlig atmosfär, otroligt bra service och supergod mat. Vi åt båda tonfisk till huvudrätt och delade på en choko fondant till efterrätt. Till förrätt bjöd restaurangen på en liten kopp hummersoppa med nybakat bröd, nam nam:)

...okej, er semester har pågått länge nog...dags att komma hem till kylan snart;) Ni verkar ha haft det härligt - jätte roligt att du orkat blogga också på resan! Har följt med er hela vägen:) Hälsningar från Esbo, about minus femton i dag på morgonen...

kram,
Cami

Patricia sa...

Låter inte så kul med -15, e hellre i +30 grader :) Helt skoj att blogga härifrån, blir lite av en resedagbok som e kul att läsa igenom senare. Vi har ju Candy med och så hör det internet till vårt rum, så det gör det ganska enkelt. Två hela dagar kvar och så reser vi hela lördan, hemma igen på natten mellan lö o sö. Nu ska vi på happy hour - cheers!