14 april 2010

En kväll i St Michels

Bor på samma hotell som senast, Cumulus. Rummet är ganska litet, men annars är hotellet helt ok. Läget är perfekt - det är nära till allt och bredvid ligger det nya köpcentret Akseli. Var en positiv överraskning, för det fanns inte där senast när jag var här. Kom för en stund sen tillbaka till rummet efter en liten shoppingrunda: köpte två klänningar från Gina Tricot (den ena var normalpris 19,90€, den andra på rea för 4,90) och en present åt Sakke. Resten av kvällen spenderar jag på rummet, kollar som bäst på Bachelor och efter det kommer Treffit pimeässä.

Som jag tidigare skrev, ska jag imorgon vara med och intervjua potentiella sommarjobbare till vårt försäljning här i St Michels. Kommer antagligen inte att vara så populär bland kandidaterna, eftersom min viktigaste roll kommer att vara att testa deras svenska...På papper lät kandidaterna riktigt lovande, får hoppas att de är det i verkligheten oxå:)

Godnatt från St Michels!

Hotell Cumulus
Mitt rum
Shoppingscentret Akseli - det största i Savolax
De håller på med att bygga en parkeringshall under
torget, så hela torget var upprivet
Min favoritbutik (AmandaB) här i St Michels var stängd
Mina Gina Tricot -klänningar

Inga kommentarer: