18 april 2010

Islandshästar ♥

Så var jag då en erfarenhet rikare! Har ända sen lite velat testa på att rida, men det har bara inte blivit av. Igår gjorde jag det äntligen och gillade det jättemycket. Det tog under en timme att köra till stall Hestbakki i Karislojo och var först på plats. En stund senare anlände de andra i gruppen och vi fick börja borsta de gulliga Islandshästarna. Efter att de var i skick tog vi ut dem och fick våra "egna" hästar. Fick själv vita Siglir, en vacker och snäll häst. Vi hoppade upp på dem och övade först en stund i en hage och efter det bar det ut i terrängen på en två-timmars länk. Kan inte säja annat än wow, var en så fin upplevelse. Första gången Siglir (betyder segel på isländska) tog några språngsteg steg nog pulsen lite, men ju vanare jag blev, destu mer försökte jag få den att gå snabbare...att rida Islandshästar är verkligen nåt jag vill göra igen!

"Min" häst Siglir
Jag och Siglir

Inga kommentarer: