21 april 2010

Kvällsshopping i Sello

Träffade idag en av mina äldsta vänner i Sello efter jobbet. Lotta och jag började brevväxla (ni som inte visste det, så var brevväxling ett av mina största intressen i skolåldern - hade som mest 120 st "brevisar") som 9-åringar och hon var en av de få brevisar jag träffade och den enda som jag ännu har kontakt med. Hon bodde då i Karis, nu i Ingå. Som småflickor brukade vi shoppa tillsammans i Helsingfors, minns så bra hur vi alltid efter en lång dag på stan kom hem och gick igenom allt vi köpt (oftast brevpapper, olika slags pennor o liknande). Traditionen lever kvar - oxå nu shoppar vi oftast då vi ses :) För min del blev det inte så mycket shoppat: en vit kjol till halva priset, ett nytt gsm-fodral från Ordning & Reda (har tappat bort det jag köpte för ett tag sen), en födelsedagspresent åt Sakke, en morsdagspresent åt mamma och en liten sak åt vår guddotter Fia. Var in till favoritbutiken Oliva och de hade igen en massa ljuvliga inredningsprylar så måste bara ta lite bilder - enjoy!

Min vän Lotta

Inga kommentarer: