5 juli 2009

Stugan, musstigar, änder, bommor...

Spenderade största delen av dagen på stugan i Ekenäs. Sakke var ju förra veckoslutet där och de hade då tillsammans med pappa satt parketten på den nya stugans golv - jättefint såg det ut:

Nu fattas egentligen bara listerna, köket och den öppna spisen, som vi lagar först nästa sommar. Alla möbler fattas ju ännu och har nog lite idéer på hurudana jag vill ha, vi kommer säkert att köpa nästan allt från IKEA. Gardiner till vardagsrummet köpte jag förra veckan och så har jag köpt en del mindre saker så helt från noll behöver vi inte börja :-).

Kolla på bilden nedan - mössen har gjort stigar, på vilka de springer över gräset. Såg svansen av en mus och försökte få en bild på en annan men lyckades inte.


Här e en bild på en and-kull:


Plockade lite blommor och tog bilder på dem + på andra fina blommor som jag hittade; både på vilda och på blommor i mammas fina rabatt.

Hemma var vi halv femtiden. På kvällen var jag en sväng till SATS och gjorde efter det grönsakspurésoppa (potatis, morot, kålrot, blomkol, lök, vitlök, chili, basilika, smältost och grönsaksbuljong) och rågsemlor att ta med som lunch till jobbet (lunchrestaurangerna har semesterstängt så tänkte för engångsskull ta med egen matsäck). Städade dessutom ett del av mitt klädskåp (efter att alla mina toppar ramlade ut då jag försökte ta en därifrån...). Nu ska jag gå o sova så att jag orkar jobba flitigt ännu den sista veckan före SEMESTERN.

Inga kommentarer: